5 Şubat 2013 Salı

Görsel Kimlik Kazanmanın Önemi


Görsel kimlik; bir markayı ya da kişiyi tanıtan, sembolize eden; firmayı hedef kitlesine, kişiyi ise sosyal paydaşlarına karşı temsil etme ve hatırlatma gücüne sahip renk, şekil ve tasarım bütünlüğüdür.
Görsel kimlik, kurumsallaşmanın da gereklerinden birisidir. Algılamanın kurumsallaşmayı arttırmasından, görsel kimliğin de algılamayı kolaylaştırmasından dolayı, görsel kimlik çalışmalarını kurumsallaşma sürecinin önemli bir aşaması olarak ele alırız.

Organizasyonları bir resim bulmacasına benzetmek mümkündür. Birçok parça bir araya gelerek bir resim oluşturur. Çok sade bir bakışla, işletmeler üç parçadan gelen bir resim bulmacası gibidir.
Girişimci, yapısında bulunan üstün bir yetenekle diğer parçalar olan sermaye ve iş gücünü bir araya getirerek İş’i kurar. Türkiye’de hatta dünyada sayısız firma bu şekilde ortaya çıkmıştır. Ancak küreselleşen iş ve ekonomi dünyasında, yapıyı bu haliyle sürdürmek imkânsız hale gelmektedir. Bazı yapılar girişimcinin varlığı ve yetenekleriyle hayatını sürdürse de, çok sayıda sorunla baş etmeye çalışmakta ve kendisini bir sonraki nesle aktaramamaktadır.

Gerekli Parça: Kurumsallık

Kurumsallık olgusunu, bulmacayı yani yapıyı tamamlayan eksik parça olarak görmekteyim. Bu parçanın da resimde doğru yere konmasıyla yapı tamamlanmakta ve sağlamlaşmaktadır. İnternet sitemin logosu, bu espriden yola çıkarak tasarlandı ve daha sonra görsel kimliğin diğer bir öğesi olan renklerle tamamlandı.

Tanımlıyoruz, tamamlıyoruz!

Kurumsallaşma Mühendisliği ile işletmelerde mevcut bulunan bu üç parçayı tanımlıyor, son parçayı da diğer üçünden oluşan yapıya göre şekillendirerek yerine monte edip, yapının tamamlanmasını sağlıyoruz. Yani mevcut olan parçaları tanımlıyoruz, eksik olanı tamamlıyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder